Avbryt

Orgnr 836200-1565
Swish 1231898055
Kontonr 5101-3316
Öppettider Vi nås enklast via mail.

Om Olofströms IF

Målsättning

Seniorlag
Klubben skall sträva efter att avancera i seriesystemet med ett representationslag. Representationslaget skall i första hand bestå av spelare från klubbens egen verksamhet.

Ungdomslag
Klubben skall sträva efter att ha det antal ungdomslag, både pojk- och flicklag, som det finns underlag för i vårt närområde och som klubben har möjlighet att ha ledare/tränare till. Verksamheten med ungdomslag skall ha sin grund från samma bas, där barn upp till 9 års ålder skall få lära sig grundläggande regler. Barnen skall genom att delta i träning och cupspel ges en laganda och ett kamratskap. I ungdomslag skall alla ungdomar beredas möjlighet att träna och spela. Träningen skall ge ungdomarna möjlighet att lära sig sin sport med avseende på regler och teknik samt att ungdomarna skall få en laganda och kamratskap som skall ge en ”social kompetens”. Ungdomslagens verksamhet skall även syfta till att skapa spelare som skall kunna delta i klubbens seniorlag. I ungdomslagen skall alla ges samma möjlighet att delta efter sina egna förutsättningar.

Styrelse
Styrelsen skall verka för att klubben med närområde utvecklas, genom att skapa förutsättningar som träningsmöjligheter, tränare, planer, lokaler, inom klubbens ekonomiska ramar. Styrelsen skall med ledning av klubbens ekonomi och spelarunderlag besluta om det antal lag som klubben ska delta med i seriespel. Styrelsen ska rekrytera ledare till klubbens verksamhet så att den planerade verksamheten kan bedrivas. Styrelsen skall förvalta föreningens ekonomi så att den kommer medlemmarna tillgodo på bästa sätt.

Ekonomi
Klubben skall sträva efter att ha en så god ekonomi att det antal lag, som det finns underlag för, kan beredas möjlighet träna och spela. Klubben skall bygga upp en ”buffert” så att dels oförutsedda materialkostnader dels ett eventuellt spel för A-laget på högre nivå skall kunna ske utan att detta skall påverka verksamheten för övriga lag. Klubbens ekonomiska bas skall på sikt breddas för att skapa ett mindre beroende av enskilda inkomster.